Duża dawka wiedzy i wymiana cennych doświadczeń podczas konferencji „Wsparcie sponsorskie dla klubów karate PZKT”
W weekend 24-25 września odbyła się konferencja „Wsparcie sponsorskie dla klubów PZKT”. Obfitowała w sporą dawkę cennej wiedzy, była również okazją do wymiany doświadczeń i podzielenia się pomysłami.
Szkolenie miało na celu poszerzenie kompetencji w zakresie organizacji klubu, pozyskiwania sponsorów i realizacji projektów rozwijających karate tradycyjne. Program sobotni koncentrował się na sztuce budowania relacji z ludźmi, a wśród zagadnień omówionych podczas prelekcji i dyskusji było to, jak jasno i klarownie komunikować własne myśli, ale i jak usłyszeć komunikat rozmówcy, jak prowadzić negocjacje z kontrahentami i sponsorami, jak dostosować klubowy sposób komunikacji do potrzeb i oczekiwań sponsora, jak sprawnie wprowadzać zmiany oraz uzyskać więcej satysfakcji i równowagi w kluczowych obszarach, jak rozpoznawać osoby o różnych typach osobowości oraz w jaki sposób skutecznie zbudować z nimi relacje, a także jak zbudować właściwy model kooperacji między klubami. Szkolenie tego dnia prowadził Dariusz Sikorski.
Ostatnim punktem programu było wystąpienie Jana Kloca, który zaprezentował program „Ambasador klubu karate”, działający z powodzeniem w Lubelskim Klubie Karate Tradycyjnego. Celem programu jest zwiększenie liczby osób ćwiczących karate tradycyjne poprzez zaangażowanie lokalnego środowiska.
„Szkolenie, które odbyłam w miniony weekend, pozwoliło mi inaczej spojrzeć na możliwość pozyskania sponsorów w klubie. Pojawiły się dodatkowe pomysły i przemyślenia związane z organizacją zawodów/naborów. Jestem pewna, że szkoląc się w ten sposób, instruktorzy PZKT zyskają wiele cennych możliwości do swoich klubów oraz województw, które pozwolą nam się szybciej rozwijać” – powiedziała Paulina Świercz z TS „Sokół” Aleksandrów Łódzki, uczestniczka szkolenia.
„Zorganizowana przez PZKT w ostatni weekend konferencja różniła się diametralnie od zgrupowań i szkoleń, które do tej pory dotyczyły głównie umiejętności karate. Tym razem mogliśmy zgłębić wiedzę na temat typów osobowości człowieka, co stanowi użyteczną umiejętność nie tylko dla nas jako trenerów, ale także jako menegerów sportu i szefów klubów. Dostaliśmy też dużą dawkę informacji prawniczych i mimo że niektórzy z nas prowadzą kluby od wielu lat, to prowadzący otrzymał od nas wiele pytań. Nieocenione było także dzielenie się wiedzą na temat tego, jak zdobywać sponsorów i rozwijać klub. Na zakończenie dostaliśmy gotowy pomysł, jak zwiększyć liczbę osób ćwiczących. Mam nadzieję, że takie spotkania staną się regularną praktyką w PZKT” – powiedział Mariusz Lewandowski z Ozorkowskiego Klubu Karate, uczestnik szkolenia.